loading...
پرنده ها
محسن طاووسی بازدید : 3907 پنجشنبه 08 فروردین 1392 نظرات (0)
سلام
خوب دوستان عزیز در مورد خال پیس گفتیم.که میتوان در مورد خیلی از گروه های دیگر هم صحبت کرد ولی چند مرحله شناخت مهم که از گروه بندی میتواند مهمترباشد یکی از این موارد ساعت حقیقی یک پرنده خوب است .سئوال ؟ساعت دقیق یک کبوتر را چگونه باید ثبت کرد؟ اغلب کبوتر بازان عزیز وقتی یک پرنده 7 یا 8 ساعت پر کرد آن هم فقط یک بار می گویند فلان کبوتر ظهریست وآن پرنده را ساعت بالا به حساب میآورند.در صورتی که آقایان گرو بند میدانند که یک کبوتر باید چندین بار این رکورد را بیاورد تا در لیست ظهریها قرار بگیره حالا مجددا ساعت دقیق یک کبوتر را باید چطور ثبت کرد ؟ اول از همه باید گفت که آقایان گرو بند برای اینکه در روزهای اول تا دهم تیر ماه روز گروشان را برگزار کنند معمولا از 14 خرداد شروع به پرواز دادن کبوترهایشان میکنند.و جدول یک پرنده را ثبت ودر نظر میاورند تا متوجه کبوترهای ساعت بالای خود باشند .تا در روز گرو بهترین را هوا در نتیجه ساعت خوبی را رکورد بزنند . اما اغلب این آقایان هم باید بدانند که یک کبوتر عالی وساعت بالای واقعی کدام است یا هستند که بهترین نتیجه نصیبشان همیشه شود نه یک سال در میان..! هر چه به کبوترانتان بیشتر سخت بگیرید پرندههای بهتری هم برایتان باقی میماند (یک مرد جنگی به ز هزار سیاهی لشکر) یک کبوتر شروع به پریدن میکند واگر خیلی بخواهید سخت بگیرید 5 یا 6 روز اول را نباید بحساب بیاورید. بعد از خواب اول 20 روز پرواز رابحساب آورده ومیان گین پرش آن کبوتر را میگیریم در این 20 بار (یا کول باصطلاح قدیمیها)این کبوتر 5 و6 وحتی 11 یا 12 ساعت را رکورد میزند درست.....؟باز هم سختگیرانه...نه درست همینجاست که نباید اشتباه کردواگر میان گین این کبوتر 4 ساعت بود یا بهتر بگوئیم 11 بار 4 یا 5 ساعت پریده بود ودر 9 بار باقیمانده ساعتهائی مثل 7 و10 و3و2 رکورد زده باشد نباید این کبوتر را 10 ویا 7 ساعتی بحساب بیاورید چون میان گین این کبوتر واقعییش همان 4 یا 5 ساعت است.روی یک پرنده که خیلی دوستش دارید تاصب نداشته باشید چون کار دستتان داده و بعد از چند سال می بینید که خون یک کبوتر 4 یا5 ساعتی در بین پرندگانتان پخش شده است وسالیان دراز باعث تلف شدن وقت گرانبهایتان و هزینه های گزافی که جبران ناپذیر است میشود. اگر کبوتری 11 بار پرید 6 ساعت ودر 9 بار باقی مانده 2 بار پریدش 7 ساعت 3 بار 3ساعت ودوباره 2 بار 8 ساعت واصلا آن 2 بار آخر هم نپرید شما میتوانید 3 ربع دیگه به آن 6 ساعت اضافه کنید نه بیشتر که ساعت واقعی این کبوتر میشود 6 ساعت و15 دقیقه....حالا که یک کبوتر 7 ساعتی واقعی پیدا کرده ائیم میآ ئیم مثل جدول قبل انتخاب درستی میکنیم تا یک مشت پرنده عالی را پذیرائی کنیم نه ساعت پائین...این مطلب یکی از موارد مهم است تا ببینیم نظر شما چیست ومطلب مهم بعدی چیست...؟
بجزء گرو بندها - اقایانی که می خواهند ساعت کبوتر های خود را جمع وبهترین را کنار بگذارند باید این مطلب مهم را در نظر داشته که ملاک جمع کردن کبوترهای با ساعت بالا فقط تیر ماه است و
و اگر در ماهای دیگه سال و حتی روزهای گرم خرداد بک کبوتر ساعت بالائی را بیاورد ملاک فقط برای یک پرنده عالی واستثنائی روزهای تیر ماه است حالا در تیر ماه درجه حرارت هوا از روزهای خرداد خنک تر هم بوده .... ما ساعت اصلی یک پرنده را در روزهای تیر باید در نظر گرفته و ثبت کنیم.دوستان گرامی هیچ وقت پرنده هایتان را در زمستان هوا نکنید واگر تشخیص دادید که کبوتری را باید هوا کنید زیاد پر ندهید چون کبوتر با هوش ایرانی و بخصوص تهرانی و کاشانی در هوای گرم تابستان و تیر ماه که مناسب ترین روزها ئی از لحاظ آب وهوائیست قسمتهای قشنگی از آسمان را که مناسب پروازست را شناسائی و آن وقت ساعتهای بالائی را میتواند رکورد بزند.دوستان این شما هستید که در جوجه گی به کبوتر میتوانید یاد بدهید این جای قشنگ آسمان را یاد گرفته تا در زمان مناسب به شما جواب اساسی ودر خور ی را تحویل بدهد... واین یاد گیری به جوجه خود یک داستانی جداگانست که انشالله بموقع به آن خواهیم پرداخت.هر کبوتری استعداد این کار را ندارد مگر با شناسائی ژن های قوی از طرف من وشما..وهر چه بهتروقوی کردن این ژنهای عالی.بامید موفقیت انشاالاه.
نویسنده محسن
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام دوستان عزیز به وبلاگ من خوش آمدید من محسن طاووسی هستم و امیدوارم از وبلاگ من لذت ببرید.در این وبلاگ من در مورد پرندگان مطلب هایی نوشته ام تا نظر شما را جلب کنم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بهترین کبوتر از نطر شما چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 109
  • کل نظرات : 27
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 71
  • آی پی دیروز : 46
  • بازدید امروز : 112
  • باردید دیروز : 80
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 767
  • بازدید ماه : 767
  • بازدید سال : 30,599
  • بازدید کلی : 471,986